Így előzheti meg a terhességi csíkokat

601
HOZZÁSZÓLÁS:

A terhesség alatt fokozottan ügyein kell arra, hogy a bőr rugalmas maradjon és vérellátása megfelelő legyen. Különösen a hasfal számára jelent nagy igénybevételt a rendkívüli nyúlás, melynek következtében a hámszövet apró szakadásai az ún. terhességi csíkok megjelenéséhez vezethetnek. De a csípőre, a fenékre, a combra és a mellre is vigyázni kell, főleg nagy súlygyarapodás esetén.endometriozis-petefeszek-05

Ha a nyúlás következtében ezek a csíkok egyszer kialakultak, többé lehetetlen eltüntetni őket. Nem segítenek azok a sebészeti eljárások sem, amelyeket a forradásoknál alkalmaznak, mert a szövetek szakadásai túl mélyről indulnak. Ezért fontos tehát a megelőzés, mégpedig kezdettől fogva.

Hogyan előzhetjük meg a terhességi csíkok megjelenését?

A váltakozó hőmérsékletű zuhany, a kefével vagy ujjbeggyel végzett masszírozás serkenti a vérkeringést, és segít megőrizni a hámszövet rugalmasságát az említett kritikus helyeken is.

Krémek és olajok rendszeres bedörzsölése a bőrbe szintén hasznos. Legjobb erre a célra keményebb krémeket és sűrűbb olajokat vásárolni, mert ezeket eleve erősebben kell bemasszírozni.

Léteznek olyan készítmények is, melyeket kifejezetten a terhességi csíkok megelőzéséhez fejlesztettek ki. Bedörzsöléskor ügyelni kell arra, hogy nehogy túl erős nyomást fejtsen ki. A hasat például legjobb nyitott tenyérrel, lentről felfelé masszírozni.

A terhesség alatt még fontosabb, mint máskor, hogy lemondjon a hosszabb napozásról, mert az ultraibolya-sugarak az amúgy is épp eléggé igénybe vett szöveteket károsítják, és csökkentik terhelhetőségüket.

A sport pszichikailag is jót tesz

A mozgás a terhesség ideje alatt igazán fontos, hogy a vérkeringés kiegyensúlyozott maradjon. Az első hónapokban nem kell feladnia megszokott sportolási szokásait, hacsak az orvosnak nincs ellene kifogása.

A könnyű kocogás, gimnasztika és aerobic, vagy akár egy rövid biciklitúra nem árthat a magzatnak. Később is, amikor már nagyobb a has, szükség van a mérsékelt sportra, amely nem csak a testi frissesség érzetét biztosítja, hanem lelkileg is jót tesz.

A jó levegőn tett hosszú sétáknak is kedvező hatása van. Az úszás különösen ajánlott. Még a terhesség utolsó heteiben is kiváló testmozgás, már csak a testsúly „csökkenése” miatt is.

Ha naponta öt percig kefével masszírozza a hasát, azzal megelőzheti a terhességi csíkok kialakulását.

A hideg zuhany segít megőrizni a bőr rugalmasságát, és a mell formáját. A speciális olajok is hozzájárulhatnak a bőr rugalmasságának megtartásához. Az úszás a terhes nők legjobb tréningje. Erősíti a szöveteket, s úgy hat, mint egy masszázs.

601
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Kapcsolódók |

Hasonló cikkek, témák
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]